Som Gavulka, mama dvoch chlapcov a fotografka. Milujem fotografiu a marketing. Mám rada pocit, keď pekná fotografia predá dobrú a kvalitnú vec a ja sa môžem na tom podieľať.

Poviem vám všetko, čo viem o dobrej a peknej fotke. Fotografom poradím ako byť pripravení pre prácu s klientmi, ale aj ako chrániť svoje záujmy a spoznať svoju cenu.

Malým značkám pomôžem porozumieť tomu, ako pristupovať k svojej vizuálnej prezentácii tak, aby boli trendy a zaujali.

Môj príbeh alebo ako sa mi splnil sen o práci s dobrými značkami

Mojím najväčším snom bolo byť profesionálnou fotografkou. Robiť prácu, ktorú milujem a vedieť sa ňou uživiť. Nepracovať prioritne pre peniaze, ale aj pre vlastné naplnenie. A pre dobrú vec!

Dnes pracujem pre zodpovedne podnikajúce značky a tvorím s nimi pekné reklamné fotky. V princípe netvorím len pre ne, ale aj pre seba. Mám dostatok ponúk na to, aby som si mohla vybrať to, čo ma esteticky aj ľudsky napĺňa.

Som analytická a teším sa, keď moji klienti dokážu ísť do hĺbky a uvažujú nad svojimi produktami aj inak ako len o predaji a dosiahnutí zisku. Milujem estetično a storytelling a pomáham im rozprávať ich príbehy cez pekné fotky. 

Nie vždy to bolo takéto ružové :)

Boli časy, keď som musela brať každý job. Ako fotoreportérka vo vydavateľstve Plus7dní som bežne pracovala aj 16 hodín denne. Musela som vymetať šoubiznisové večierky, fotiť podnapitých ľudí, paparazzovať v noci pod oknami známych celebrít. Fotila som eventy a ľudí, z ktorých ma doslova bolela hlava. 

Rýchlo som sa dostala aj k zaujímavejším žánrom ako portréty, titulky, editoriály, no práca vo veľkom kolose bola pod drobnohľadom manažmentu osekávaná v mene zisku. Príkazy a zákazy silno ničili moje nasadenie aj kreativitu. 

Odišla som na voľnú nohu a bolo to ako začínať od nuly. Znova len brať, čo prišlo a byť rada, že prežijem. Znova len kopa firemných večierkov a dokumentovanie situácií. Neskôr business portréty a žánre pre korporáty. Nič kreatívne, čo by ma uspokojovalo inak ako finančne.

Vždy som uvažovala ako niečo pekne nafotiť, ale to bolo asi tak všetko. Pekné fotky bez pointy, založené na peknom objekte, dobrom svetle a peknom prostredí. Nezamýšľala som sa nad marketingom, stratégiou, cieľovkou, posolstvom, príbehom.  

Začala som slušne zarábať, ale cítila som sa vyčerpaná. Moje fotografie boli kvalitné a klienti veľmi spokojní, ale ja sama som bola frustrovaná. Nerástla som, necítila žiadny rozvoj a čo bolo najhoršie, nevedela som ako ďalej. Takto som si svoj dreamjob nepredstavovala.

Impulz, ktorý preprogramoval moje myslenie

Narodili sa mi dve deti a bolo to veľmi náročné obdobie po každej stránke. Mala som minimum času na to, aby som sa mohla realizovať, ale aj zarábať a definitívne som pochopila, že ak nezačnem myslieť inak, nikam sa neposuniem. Budem žiť bez radosti a netvoriť nič, čo by ma napĺňalo.

Všimla som si vtedy na facebooku dvojicu mladých v podstate začínajúcich svadobných fotografov a prekvapil ma ich nevídane rýchly nástup a úspech. Pracovala som ako profi fotografka už 10 rokov, no také niečo som vo svojom okolí ešte nezažila. 

O nejaký čas vyhlásili workshop a ja som sa nemohla ubrániť zvedavosti, aké myslenie stojí za tak rýchlym úspechom. Na workshope som pochopila, že moje "siete" boli rozhodené príliš široko a oká tých sietí boli príliš veľké. Väčšina "rýb" cez ne preplávala. 

Veľké upratovanie

Začala som rozmýšľať inak. Nastal čas si poupratovať. Ukončila som spoluprácu s mnohými milými klientami, ktorí mi prirástli k srdcu a boli voči mne celé roky veľmi štedrí, ale z pohľadu tvorivosti a rozvoja som pre nich už nedokázala ďalej pracovať.

Zúžila som cieľovku, stanovila som si priority, začala sa vzdelávať a rozmýšľať o svojej práci a mene ako o značke. Znova som začínala od nuly, znova som investovala veľa energie, peňazí a času, ale tentokrát do seba. Oslovila som marketingovú agentúru, ktorá mi pomohla utriasť si svoje myšlienky a bola to pre mňa veľká škola.

Upratovanie začalo prinášať ovocie. Priviedlo ma to k iným klientom. Svojim prístupom a prácou som pomáhala vznikať a rásť vtedy začínajúcej, dnes už úspešnej značke Mile. Spoločne sme vytvárali akýsi "marketing zdola". Sami, bez reklamných agentúr. Tvorili sme a tvoríme príbehy, nie len pekné a prázdne fotky.

Všetko po novom

Založila som si dve značky: GavulkaPretty Photography

Gavulka sa zameriava na storytelling pre značky. Rada vymýšľam príbehy a dávam veciam hlbší zmysel. Rada pracujem pre odvetvie slow fashion alebo slow čokoľvek. Takisto pre značky, ktoré zodpovedne podnikajú, sú ekologické alebo inak pomáhajú. Pracujem so zodpovednými firmami a tvorím s nimi krásne a dobré veci. 

V Pretty Photography pracujem aj so svojím partnerom Petrom Frolom. Orientujeme sa na svadby a rodiny. Fotíme pre náročných klientov ako napríklad svadbu Márii Čírovej, Dominike Cibulkovej, Zlatici Puškárovej, Lenke Šoóšovej, či Zuzane Kollárovej a známemu futbalistovi Adamovi Nemcovi, ale aj všetkým našim menej známym klientom s vysokou dávkou vkusu

V čom viem pomôcť?

Či už ste ambiciózny/a fotograf/ka alebo značka, ktorá ma rada dôslednosť a profesionalitu, ste moja cieľovka. Postupne chcem porozprávať všetko, čo viem o peknej a dobrej fotke a o tom ako by sa mal fotograf, ale aj značka dobre pripraviť na to, aby spoločne vytvorili tú najkrašiu prezentáciu pre obe strany.